بلاگ

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی
3.5/5 - (28 امتیاز)

کفش کوهنوردی مهم‌ترین وسیله یک کوهنورد است. در صورتی که قصد کوهنوردی یا طبیعت‌گردی داشته باشید، تهیه‌ یک کفش مناسب برای شما ضروری است. در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی را برای شما گردآوری کنیم.

در کوهنوردی کفش مهمترين وسيله يک کوهنورد است. به موازات رشد و گسترش تمام ملزومات کوهنوردی، کفش نيز ساليان گذشته به دليل اهميت بسيار دستخوش تغييرات قابل توجهی شده است. به طوری که اگر یکی از کفش های مدرن امروزی را بهترين کفش بيست سال گذشته مقايسه کنيم، متوجه اين فاصله بسيار زياد خواهيم شد.

از قدیم معروف بوده است که پا قلب دوم انسان و مخصوصا کوهنوردان است. بنابراين کفش که محافظ پا است از مهمترين وسايل و پوشاک کوهنوردی به شمار میرود. يك جفت كفش مناسب امكان اجراي تكنيك های ظريف و حركات مناسب را فراهم آورده و همزمان سلامت پا و بدن كوهنورد را نيز تضمين مي كند.

بدون ترديد بسیاری از آسيبهای ورزشي دشوار وقت گير و پر هزينه است و در بسیاری از موارد برگشت به سلامت كامل تحقق نمي يابد. اين واقعيت اهميت پيشگيری از بروز آسيب های ورزشي را به خوبي آشكار مي سازد. در ورزش کوهنوردی شايع ترين آسيب هاي ورزشی صدمات عضله های پا و ناحيه كمر هستند.

نتيجه كل آنكه براي پيشگيري از آسيبهاي ورزش کوهنوردی در درجه ی اول، نخست به سلامت و بهداشت پا توجه نموده و در اين بين اهميت كفش مناسب و تاثير آن بر سلامت بدن به وضوح قابل درک است.

پس از انتخاب نوع کفش مورد نظر بر اساس نیاز خود، جهت امتحان کفش کوه‌نوردی در فروشگاه، یک جفت جوراب ضخیم از نوعی که در فعالیت‌های خود به پا می‌کنید همراه داشته باشید. از آن‌جا که پای بسیاری از افراد در طول روز باد می‌کند، خرید خود را در بعدازظهر یا غروب که پا در بزرگ‌ترین اندازه خود است، انجام دهید.

پیش از بستن بندها، پای‌تان را تا جایی که امکان دارد در داخل کفش به قسمت جلو برانید و پنجه‌ پای‌تان را کاملاً در جلوی کفش قرار دهید در این هنگام باید به اندازه حداقل قطر یک انگشت، پاشنه با انتهای کفش فاصله داشته باشد.

بیشتر بدانید:انتخاب سایز مناسب کفش کوهنوردی

پس از مرحله یک بند کفش را محکم بسته و با آن راه بروید. اگر کفش مناسب پای شما باشد پای‌تان در داخل آن کاملاً راحت است.

پس از پوشیدن کفش و بستن بند آن، روی یک پای خود ایستاده و با پای دیگر خود به دیوار ضربه وارد کنید. اگر کفش مناسب باشد در این حالت هیچ‌‌گونه ضربه‌ای به طور مستقیم به پای‌تان وارد نمی‌شود.

بعد از پوشیدن پوتین و بستن بندهای آن، با ایستادن روی کناره‌ خارجی پای خود، مطمئن شوید پوتین از قوزک مچ پای‌تان محافظت می‌کند.
به صورت کلی کفش کوه‌نوردی باید ۱ شماره از پای‌تان بزرگتر باشد ولی حتما باید کفش را بپوشید و با آن راه بروید، کفش‌های کوه‌نوردی به دلیل شکل ساخت به هیچ وجه جا باز نمی‌کنند

از دیگر برندهای کفش کوهنوردی می توان به کفش کسری و پایار نیز اشاره نمود. در کل، با توجه به قیمت های بالای برندهای خارجی، استفاده از برندهای ایرانی مقرون به صرفه تر است و با محصولات خارجی برابری میکند.

پیشنهاد ما به شما فروشگاه کوهسایت میباشد. فروشگاه اینترنتی کوه سایت ارائه دهنده انواع مختلف وسایل کوهنوردی و کمپینگ، با کیفیت و قیمت مناسب است. شما می توانید برای تهیه وسایل مورد نیاز خود به وب سایت این فروشگاه مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

6 نظر در “بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی

  1. حبیبیان گفت:

    خوب و عالی

    1. ناشناس گفت:

      درود بر شما بسیار عالی

  2. سیداحمد مختاری گفت:

    عالی بود

  3. ناشناس گفت:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

  4. محمود راحت گفت:

    ممنون عالی بود

  5. مسعودرشیدیاطلاعات عالیه گفت:

    اطلاعات ارائه شده تو سایت عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *