بلاگ

راهنمای خرید چادر کوهنوردی و کمپینگ

چادر کوهنوردی و کمپینگ
5/5 - (1 امتیاز)

برای خرید چادر کوهنوردی و کمپینگ چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

افرادی که علاقه مند به کوهنوردی و صرف وقت در طبیعت هستند چادر کوهنوردی و کمپینگ وسیله‌ای مناسب مختص اقامت شبانه در کوه است.

اگر قرار است شب در جایی بمانید، پیدا کردن مکانی مناسب، امن و به دور از سرما و گرما برای شما ضروری است. اگر چنین جایی یافت نشد، چادر بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای این کار است در کل چادرها به دو نوع کمپینگ و ارتفاع تقسیم می‌شوند.

چادر کمپینگ برای ارتفاعات و نیمه‌ی اول سال است. چادر ارتفاع برای ارتفاعات بالا و در نیمه‌ی دوم سال مناسب است وزن این چادر کمتر از مدل کمپینگ است.

در ادامه قصد داریم به یک سری نکات مهم در رابطه با چادر کوهنوردی و کمپینگ اشاره کنیم.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید ابزار فنی کوهنوردی

 

چادر باید دارای فضای کافی و همچنین سبک باشد. اگر می خواهید بعد از راه‌پیمایی با همراهان خود در چادر استراحت کنید، دوام و مقاومت آن در برابر بارش، وزش باد و پرش سنگ مهم است.

 

ویژگی های چادر های ارتفاع

 

چادر کوهنوردی و کمپینگ

 

  • چادرها دارای شکل گنبدی هستند و با تیرک‌های فلزی از جنس آلومینیوم، تیتانیوم یا فایبرگلاس که در برابر بادهای تند مقاوم‌اند، ساخته شده اند.
  • به طور سریع برپا و جابجا می‌شوند.
  • جنس بدنه‌ در این چادر ها از گورتکس است که قابلیت تنفس دارد.
  • چادرهای نوع ارتفاع و برخی از چادرهای نوع کمپینگ دارای دو پوش هستند، پوش خارجی ضد آب و باد است و پوش داخلی از جنس گورتکس می‌باشد.
  • برای جابجایی و تبادل هوا، فاصله‌ای ۱۰ سانتی‌متری بین دو لایه ایجاد شده است.
  • پنجره‌ها و دریچه‌های ایجاد شده در چادر، مانع تعریق آن می‌شود.

 

از جمله چادر های مناسب برای استفاده در ارتفاعات، کم حجم و سبک مناسب استفاده برای یک نفر، کاملا ضد آب و ضد سرما می توان به چادر ۱ نفره کله گاوی مناسب ارتفاعات PEKYNEW K-2002 اشاره کرد.

 

انتخاب چادر کوهنوردی و کمپینگ

 

چادر کوهنوردی و کمپینگ

 

در رابطه با انتخاب و خرید چادر کوهنوردی و کمپینگ مهمترین چیز فراهم شدن شرایط مساعد برای آرامش و امنیت است. چادر وسیله‌ای است که می تواند این شرایط را برای شما فراهم کند. پس در خرید نوع مطلوب آن دقت نمایید.

چادر باید دارای فضای کافی و همچنین سبک باشد. اگر می خواهید است بعد از راه‌پیمایی و با همراهان خود در چادر استراحت کنید، دوام و مقاومت آن در برابر بارش، وزش باد و پرش سنگ مهم است.

 

انواع مختلف چادر کوهنوردی و کمپینگ از نظر کاربرد

  • چادر کمپینگ: تنوع در این نوع زیاد است و با توجه به تعداد افراد و نوع برنامه‌ سفر اشکال مختلفی دارد.
  • چادر کوه‌نوردی: این چادر از نظر طراحی و ساخت تخصصی است، متناسب با ارتفاع، چگونگی کارکرد و سایر ضرورت‌های مورد توجه گروه کوه‌نوردی تهیه شده است.
  • چادر دیواره‌نوردی پرتلیج کمپینگ: طراحی این چادر از نوع مدرن است و در مسیرهای بلند روی دیواره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بخش‌های اصلی چادر کوهنوردی و کمپینگ

 

چادر کوهنوردی و کمپینگ

 

اسکلت نگه‌دارنده که معمولاً از فلز، چوب و فایبرگلاس تشکیل می شود، اسکلت وظیفه نگه داشتن روکش را بر عهده دارد و به چادر شکل می‌دهد. روکش بخش دوم چادر است که از پارچه‌های مختلف تهیه شده و سقف و دیواره‌های چادر را ایجاد می‌کند.

 

چادر اف ای تی ۸ الی ۱۰ نفره مدل T33 مناسب برای کمپینک و طبیعت گردی انتخاب خوبی می تواند باشد.

 

تنظیم رطوبت در چادر

چادر باید در تنظیم رطوبت نقش داشته باشد، یعنی رطوبت خارجی را دفع و رطوبت داخلی را به سمت بیرون هدایت کند به عنوان مثال در هنگام شب، رطوبت در اثر بازدم زیاد است،که در این حالت ضد آب بودن چادر سبب میشود که رطوبت بازدم کیسه‌خواب را خیس کند و در کف چادر لایه‌ای از آب به وجود می‌آورد.

کف چادر که معمولا از جنس نایلون تشکیل شده است، چیزی به نام درگاهی در آن تعبیه شده است، درگاهی در واقع قسمت اضافه بالا آمده از کف چادر روی بدنه است. وجود بلندی درگاهی، از نفوذ آب باران و رطوبت جلوگیری می کند.

در این باره باید گفت که کف چادر، باید در برابر آب و خراشیدگی بسیار مقاوم باشد، فشار ناشی از وزن و حرکت افراد در کف چادر،ورود آب به قسمت داخلی چادر شود . برای جلوگیری از این اتفاق، روی پارچه‌ای که چادر از آن ساخته‌شده، معمولا با الیاف دیگری (اورتن) پوشانده‌ می‌شود.

با پیشرفت فناوری و استفاده از مواد ترکیبی، توانسته اند جداره‌های چادر طوری بسازند که نیاز به پوشش مجدد نداشته‌باشند، اما بااین‌حال به روش سنتی، از یک لایه نایلون یا الیاف دیگر برای پوشاندن آن استفاده می‌شود.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید کیسه خواب مناسب

 

 کف چادر  باید در برابر آب و خراشیدگی بسیار مقاوم باشد زیرا فشار ناشی از وزن و حرکت افراد در کف چادر ممکن است سبب ورود آب به قسمت داخلی چادر شود.

 

نتیجه گیری

بک چادر کوهنوردی یا مسافرتی مناسب برای افرادی که اهل کوهنوردی یا مسافرت هستند اهمیت دارد. به همین دلیل رعایت یکسری نکات برای خرید چادر مناسب مهم است.

دانستن نکاتی از قبیل: راهنمای خرید چادر کوهنوردی و کمپینگ، ویژگی های انواع مختلف چادر مسافرتی و کوهنوردی، کاربرد چادر مسافرتی و کوهنوردی در محیط های مختلف، وضعیت رطوبت در چادر، بخش های اصلی چادر و غیره مهم است.

فروشگاه اینترنتی کوه سایت ارائه دهنده انواع مختلف وسایل کوهنوردی و کمپینگ، با کیفیفیت و قیمت مناسب است.

شما می توانید برای تهیه وسایل مورد نیاز خود به وب سایت این فروشگاه مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *