بلاگ

راهنمای خرید کوله کوهنوردی مناسب

کوله پشتی کوهنوردی مناسب
5/5 - (1 امتیاز)

پس از کفش کوهنوردی، به همراه داشتن کوله کوهنوردی مناسب دومین رکن مهم برای انجام این ورزش است. در واقع کوله پشتی خانه کوهنورد محسوب می شود. قرار است تا هر آنچه را که برای سفر خود به آن نیاز دارید را در همین کوله جای دهید. همچنین از آنجایی که قرار است کلیه این وسایل رابه مدت طولانی روی شانه های خود حمل کنید، بنابراین بایستی کوله مناسب خود را آگاهانه تر انتخاب کنید.

اگر شما هم به تازگی قرار است این ورزش را شروع کنید و در مرحله خرید وسایل لازم برای کوهنوردی هستید، این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید و کارآمد باشد. البته فروشندگان لوازم کوهنوردی نیز در هنگام خرید می توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند. اما بهتر است در هنگام خرید خود یک اطلاعات اولیه داشته باشید.

 

اهمیت کوله کوهنوردی مناسب

کوله پشتی کوهنوردی مناسب

همانطور که گفته شد، کوله حکم خانه کوهنورد را دارد و قرار است به مدت طولانی آن را با خود حمل کند. سفرهای کوهنوردی حداقل یک روزه هستند و مجهز شدن برای چنین سفرهایی نیازمند به همراه داشتن کلیه وسایل لازم و احتمالی است.

بنابراین چنین کوله ای وزن سبکی  نخواهد داشت. حمل آن به مدت طولانی  به شانه ها کمر و گردن شما فشار وارد خواهد کرد. این فشار به مدت طولانی شما را از ادامه مسیر ناتوان می کند. در دراز مدت می تواند مشکلات جدی به ستون فقرات کمر و گردن وارد کند.

همچنین کوله های کوهنوردی دارای قیمت بالایی هستند و از لحاظ اقتصادی تعویض زود به زود آنها مقرون به صرفه نیست. برخورداری از یک راهنمای مناسب تنها راهکار برای انتخاب و خرید کوله کوهنوردی مناسب است.

مطلب پیشنهادی: ۷ نکته اساسی برای خرید کفش کوهنوردی

ویژگی های کوله کوهنوردی مناسب

کوله پشتی کوهنوردی مناسب

 

کوله پشتی کوهنوردی مناسب در درجه اول بایستی کمترین فشار را به شانه ها و کمر شما وارد کند. به اندازه کافی جادار باشد تا کلیه وسایل شما را در خود جا دهد. همچنین جنس آن به گونه‌ای باشد تا از لوازم شما به خوبی مراقبت کند. از طرفی استحکام و دوام بالایی داشته باشد تا مدت زمان زیادی برای شما کار کند. خرید چنین کوله ای یک سفر ایمن و لذت بخش را به شما تضمین می دهد. برای چنین انتخابی شما به یک راهنمای خرید نیاز دارید که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

راهنمای خرید کوله کوهنوردی

جنسیت کوهنورد:

کوله پشتی کوهنوردی مناسب

از آنجایی که خانم ها دارای استخوان بندی ریز تر، سرشانه های  کوچکتر و لگن پهن تری نسبت به آقایان هستند، کوله پشتی مناسب آنها با طراحی خاصی تولید می شود و روی آنها علائمی چون  women، lady و یا SL درج می شود. البته خرید این کوله ها برای مردان ریز جثه نیز مناسب است.

 

حجم کوله:

در هنگام خرید کوله کوهنوردی اصطلاح لیتر را خواهید شنید. در واقع حجم کوله ها بر اساس لیتر بیان می شود. انتخاب حجم مناسب به عواملی چون مدت زمان سفر، فصل سفر و حجم وسایل شما بستگی دارد. وسایل کوهنوردی در فصل زمستان به دلیل لزوم همراه داشتن وسایل حرفه ای بیشتر است، پس کوله حجیم تری مورد نیاز است.

 

نوع فعالیت:

بر اساس نوع فعالیت، کمپانی ها کوله های مختلفی را تولید می کنند. برای مثال کوله های طبیعت گردی دارای جیب های فراوان و حتی یک کوله کوچک یدک است. اما کوله های کوهنوردی لزوما از جنس ضد آب، فاقد جیب و دارای فضاهای مخصوص برای حمل تجهیزات فنی چون کرامپون، چوب اسکی و … است.

کوله های سنگنوردی عریض و بلند هستند. به گونه ای که سنگورد بتواند از میان شکاف های باریک سنگ ها و صخره ها به راحتی عبور کند. کوله های غارنوردی کشیده، استوانه‌ای و با رنگ های نئونی تولید می شوند.

 

اندازه کوله:

اندازه مناسب کوله بایستی متناسب با قد شما باشد. به گونه ای که فاصله ابتدای گردن تا بالای باسن را پر کند. اگر کوله پشتی کوتاه باشد، بیشترین فشار را به قسمت میانی کمر وارد می کند. اگر هم زیادی بلند باشد، عضله های سرینی را درگیر کرده و تعادل شما را ضمن حرکت بر هم می‌زند.

 

فروشگاه اینترنتی کوه سایت

کوله پشتی کوهنوردی مناسب

پس از آگاهی از راهنمای خرید، وقت آن است که به فروشگاه های تجهیزات کوهنوردی مراجعه کنید. تعداد این فروشگاه زیاد است و هر کدام برندهای خاصی را در اختیار دارند. در مورد خرید کوله بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که هر چقدر هزینه کنید کیفیت بهتری نصیبتان خواهد شد. بنابراین خرید برندهای معتبر در واقع سرمایه گذاری کوهنورد است.

فروشگاه اینترنتی کوه سایت بهترین انتخاب برای افراد حرفه ای و یا حتی مبتدی است. کلیه تجهیزات لازم این ورزش در سطوح مختلف از برند های معتبر و با کیفیت بالا برای شما فراهم شده است. قیمت های مناسب و اطمینان از اصالت کالا ها یه خرید مطمئن و ماندگار را به شما تضمین می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *